Наша адреса: verchovyna@at.ua      *****    Шануємо і пам'ятаємо невинно убієних Героїв України!    *****      Наша адреса: verchovyna@at.ua
Вхід на сайт

Меню сайту

Онлайн камера

Погода

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 54

Головна » 2017 » Листопад » 23 » Верховинський ліцей – в ногу з часом
8:19 AM
Верховинський ліцей – в ногу з часом

   Верховинський ліцей був створений на базі дитячого садка "Сонечко" рішенням районної ради від 06.09.1999 року. Створення ліцею мало на меті збільшити інтерес до освіти і підвищити якість навчально-виховної роботи в районі. Ось уже тринадцять років ліцеєм керує педагог з двадцяти восьмирічний педагогічним стажем, професіонал вищого рівня, педагог музичного мистецтва, старший викладач Остафійчук Надія Василівна. Заступник директора ліцею з навчально-виховної роботи – Іванійчук Валентина Василівна, яка має майже тридцять років педагогічного досвіду, сьогодні вона професіонал вищого рівня і один з старших викладачів ліцею. За фахом Валентина Василівна – викладач зарубіжної мови.

   Ми відвідали школу на запрошення директора. Ліцей, у якому мені довелося побувати разом з начальником управління дошкільної, загальної середньої, професійної освіти, соціальної роботи, координації діяльності вищих навчальних закладів департаменту освіти та науки Львівської облдержадміністрації Світланою Книшик і керівником "Освітнього порталу Львівщини" Ольгою Парчевською, уособлює українську освіту і гідно, на мою думку, називається її взірцем. Незважаючи на те, що була пора канікул і відпусток, більшість вчителів були в школі. Можливо, це було пов'язано з бажанням зустрітися з журналістом з Азербайджану... Кожен з них з великим інтересом розповів про свою роботу. Колектив ліцею вважає, що освіта в XXI століття має сприяти всебічному розвитку учнів. Метою цієї освіти є формування особистості, впевненої в собі, яка любить свою рідну країну, її традиції і засади, вміє популяризувати її культурні цінності, вирішувати проблеми творчо та здатну (в хорошому сенсі слова) міняти свою долю і долю своєї Батьківщини.

   Колектив ліцею в основу своєї роботи ставить власне кредо: "Кожна дитина талановита. Потрібно створити для неї можливість вільно і незалежно мислити, самостійно працювати, щоб виявити її здібності й таланти та направити до успіху". В основі їх діяльності лежить ідея: "Здібності даються людині для того, щоб вона могла розвивати їх і використовувати на благо людства". Викладачі ліцею дотримуються принципу "від творчого вчителя до творчого учня" і вважають, що саме цей принцип відіграє вирішальну роль у формуванні творчих особистостей.

   Поряд з прогресивним підходом до навчання викладачів Верховинського ліцею, що є інноваційним навчальним закладом, використовується в їх роботі і традиційні підходи до кожного учня. Їх мета – в єдності традиційності і прогресивності, соціальних принципів і гуманізму, виростити молодь, яка знає свою історію та шанує свої традиції і засади. Знайомство з ліцеєм і його педагогічним колективом дозволило мені прийти до висновків, що умови, створені для продовження навчання і вибору подальшого шляху освіти, відіграють важливу роль у визначенні учнями їх подальшого життєвого шляху. Формування та розвиток інтелектуальних здібностей учнів створює сприятливий ґрунт для розвитку їх творчих задатків. Саме формування творчого потенціалу дає можливість молоді найбільш повно проявити свої здібності.

   В основі досягнутих ліцеєм успіхів лежать принципи, якими керується педагогічний колектив у підході до процесу навчання. Це – систематичність, послідовність, демократичність, взаєморозуміння між вчителями і учнями, можливість самовираження і творчого підходу до навчання, створення дружніх відносин між усіма класами, застосування методів профільного навчання в 8-9 класах, створення умов для послідовного розвитку і самовдосконалення, збільшення наукових досліджень і творчих робіт в старших класах, забезпечення здорового суперництва. Звичайно ж, перераховане вище створює стимул у учнів для участі в змаганнях, творчих конкурсах, що відіграє важливу роль у формуванні особистості. Ліцей пишається щорічними досягненнями своїх учнів. Так цього року: участь і здобуття Гран-прі в "Всеукраїнському форумі "Обдаровані діти-2017", другому місцю в обласному конкурсі "Різьба по дереву", першому місцю в обласному конкурсі "Розпис на тканині" та завжди призові місця в районних конкурсах в різних номінацій.

   Зазначу, що в класах ліцею зазвичай не велика кількість учнів. Це дозволяє викладачам здійснювати індивідуальний підхід до кожного, виявляти їх потенціал, визначати їх знання та вміння, використовувати активні методи навчання. Учні ліцею регулярно розробляють власні проекти. Крім того, в цьому навчальному закладі в центрі уваги тримають інтелектуально-емоційний розвиток учнів. Педагогічний колектив ліцею вважає, що розвиток мислення з логічної та емоційної точки зору відіграє важливу роль в динамічному розвитку особистості. Як писав Вигодський: "Слід розвивати емоції, щоб інтелектуальне не перевищувало емоційне".

   Директор ліцею Надія Остафійчук каже, що вони виховують своїх учнів в дусі поваги до загальнолюдських цінностей. Кожен з викладачів, що беруть участь в педагогічному процесі, керується концепцією цього навчального закладу, докладає зусиль для розвитку творчого мислення своїх учнів. В цілому, викладачів цього ліцею відрізняє любов до своєї професії і до своїх учнів. Педагоги ліцею – це висококваліфіковані кадри, і тому тут і мови не може бути про авторитарне відношення до учнів. Навпаки, тут культивується повага до прав учнів, до їх особистої думки, що говорить про високі моральні якості педагогічного колективу. Подібні взаємини між учнями і викладачами створюють в ліцеї неперевершену атмосферу, що сприяє творчій активізації учнів. Верховинський ліцей готує громадян, які мають в подальшому знайти гідне місце в суспільстві, тим самим виконує покладену на прогресивне навчальний заклад високу місію.

   У ліцею є свій гімн і герб. Вельми концептуальний герб ліцею: сонце символізує щасливі роки дитинства. Розкрита книга – символ знань. Чорнильниця і перо – рідна мова. Грона калини уособлюють єдність всіх українців, колосся пшениці – благоденство, гори – етнічну самобутність і свободу. Надія Остафійчук каже, що перед ліцеєм стоїть завдання виростити гідних членів суспільства, які люблять Україну, усвідомлюють, що вони є частиною європейської цивілізації, які ведуть здоровий спосіб життя, вміють захистити свою Батьківщину, боротися за неї, підтримуючи ідеї Майдану і подвиги воїнів АТО, які шанують свою родину і батьків, працьовитих, які вивчають науку, сучасні технології, одним словом, створити всі умови для гармонійного розвитку особистості.

   Надія Остафійчук зазначає, що в ліцей учні приймаються на основі конкурсу, тобто після тестового іспиту та співбесіди. У ліцеї працюють висококваліфіковані педагоги, які люблять свою роботу. Усі вчителі мають прогресивний досвід роботи. Тут традиційно функціонують науково-методична рада, "Школа молодого педагога", методичні комісії з різних напрямків. В кінці кожного навчального року молоді викладачі демонструють свою роботу шляхом проведення відкритих семінарів, уроків. Більшість вчителів в процесі навчання віддає перевагу інноваційним прийомам і методам, що, без сумніву, плідно відбивається на успішності учнів і їх формуванні як громадян.

   Одна тенденція, яку мені довелося спостерігати в українських школах в районах і селищах, була присутня в повній мірі і в Верховинському ліцеї. Йдеться про музеї у школах. Педагогічний колектив, учні та вчителі створюють багатий музей, експонати якого відображають історію рідного краю, країни і школи. Музей – улюблене місце відвідування учнів та гордості школи.

   Ще один момент, який привернув мою увагу, – для трудового виховання створений кабінет "Технологій". "Залучення учнів до праці – одна з найважливіших цілей, що стоять перед ліцеєм, – зазначає Надія Остафійчук. – Якщо не буде працьовитості і старанності, то не буде волі до життя і тяги до наук. В основі великого успіху завжди лежить праця. Якщо цю думку не привити дитині з ранніх років, потім робити це буде пізно". Педагогічний колектив ліцею завжди тримає в полі уваги цей момент. І в музеї, і в кабінеті трудового виховання відчувається, що вони створені з великою любов'ю, що в них вклали душу безліч людей і сьогодні вони з гордістю демонструють плоди своєї праці.

Боюкага Мікаіллі, Верховина, Івано-Франківський район, Українаф, (джерело)

Переглядів: 790 | Додав: Admin | Рейтинг: 4.5/2
Всього коментарів: 0
avatar
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Пошук

Календар

Архів записів